Bez wątpienia silniki TDI, które montowano na przestrzeni wielu lat w samochodach marki Volkswagen są uważane za jedne z najlepszych w historii. Jednak jak to podczas produkcji różnych części samochodowych i nie tylko bywa, niektóre egzemplarze są lepsze, a inne gorsze. Jak to wygląda w przypadku silników w samochodach marki Volkswagen? Sprawdźmy szczegóły na temat jednostek napędowych TDI.
Silniki 1.9 TDI od 1991 do 2011 roku i montowane m.in. w Passatach, Audi A4 i Skodzie Octavii
Zanim przejdziemy do omówienia najlepszego modelu silnika TDI, warto w ogóle wyjaśnić sobie ten skrót. Odnosi się do pojęcia Turbodiesel Direct Injection, a więc silniki turbodoładowane o samoczynnym zapłonie i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Mówiąc o najlepszym silniku TDI w historii, to na pewno należy wymienić silnik 1.9 TDI, który był montowany nie tylko w samochodach marki Volkswagen. Mowa tutaj o samochodach VW Passat, ale i Skoda Octavia i Audi A4. Jednostki te były produkowane od 1991 roku.
Do dnia dzisiejszego można spotkać na polskich drogach wiele aut, pod maską których znajduje się właśnie ta legendarna jednostka. Do zalet tych silników należy przede wszystkim zaliczyć ich prostotę, trwałość i mały apetyt na paliwo. Można więc powiedzieć, że są to najlepsze jednostki, które kiedykolwiek wyszły z fabryki Volkswagena.
Silniki 1.9 TDI od 2007 do 2010 roku
Najlepszymi silnikami koncernu Volkswagen niewątpliwie są jednostki 1.9 TDI, które montowano od 1991 roku. Z biegiem lat te jednostki doczekały się wielu modyfikacji i ulepszeń. Koniec końców, w końcu przyszedł czas na jednostkę 1.9 TDI z paskiem rozrządu i na pompowtryskiwaczach o mocy 105 KM z oznaczeniem kodem BXE. Niewątpliwie te silniki są uznawane za jedną z najmniej udanych jeśli chodzi o auto z silnikiem VW.
Samochody, które były wyposażone w te jednostki miały ogromny problem z panewkami. Kierowcy skarżyli się na charakterystyczne uderzenia o dźwięku metalicznym. Jeśli właściciel pojazdu nie zareagował o czasie, to bardzo szybko dochodziło do uszkodzenia silnika. Wszystko za sprawą tego, że dochodziło do wybicia dziury w silnikowym bloku. Właściciele pojazdów z tym silnikiem powinni przede wszystkim od razu po zakupie auta wymienić profilaktycznie panewki. Najlepiej od razu z wymianą oleju silnikowego. Dzięki temu samochody z tą jednostką napędową będą miały większą szansę na przeżycie i dalsze funkcjonowanie.